Vårt nya hem

Här kan du följa byggandet av vårt nya hem och allt annat som rör sånt som vi mår bra av. Eftersom vi bor på landsbygden omgivna av härliga och omtänksamma vänner och jobbar i Stockholm så får vi det bästa av två världar.

// Thomas och Tina

lördag 5 september 2009

Livet på landet

För mig (Tina) var Bydgegårdsföreningen en ny erfarenhet och en väldigt härlig sådan. Jag kände mig sååå välkommen från första stund och jag känner mig lite smått bortskämd som får lära känna alla goa människor som lägger ner sin tid och energi på Litslena Bygdegård. Från början trodde jag att det skulle bli svårt att komma in i gemenskapen... men så fel jag hade. Givetvis fick jag god hjälp av Thomas - tack mitt hjärta.

Första fredagen varje månad har vi fredagspub. Uppslutningen är lite olika -men eldsjälarna finns på plats och det är alltid kul att ses över en öl eller två. Bygdegårdsföreningen har olika former av evenemang under året. På Valborg hade vi brasa och grillning - uppslutningen var stor och stämningen var på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar